Erik Schakelaar

Erik Schakelaar

Over Erik Schakelaar

Waarom PvdA:
Erik: Regelmatig krijg ik de vraag waarom ik voor de PvdA gekozen heb. Ik geloof dat de sociale normen en waarden universeel zijn ongeacht religie en probeer dan ook op de eerste plaats vanuit deze gedachte te handelen. Daar komt bij dat een raad of regering er is voor alle inwoners, ongeacht hun persoonlijke religieuze overtuiging. Verder is de keuze voor de PvdA gevoed door de landelijke politiek, waarbij duurzaamheid en onderwijs belangrijke thema’s zijn. Voor de toekomst van Elburg droom ik: Een wat meer “open minded” houding. Veranderingen zijn niet eng, maar bieden kansen! Dat we elkaar de ruimte kunnen geven, waarbij we elkaar niet beperken vanwege eigen overtuigingen. Breed en kwalitatief goed onderwijsaanbod. Succesvolle uitvoering van het Passend onderwijs en verduurzaming van onze gemeente.

Over Erik:
Erik is geboren en getogen in de gemeente Elburg en woont met veel plezier met zijn vrouw en kinderen op ’t Harde. Na een lerarenopleiding werktuigbouwkunde is Erik onderwijskunde (Educational Science and Technology) gaan studeren aan de Universiteit Twente. Tijdens de lerarenopleiding is Erik bij boorbedrijf ThermoPlus voor duurzame energie systemen op ‘t Harde gaan werken. Hier was hij de laatste jaren projectleider. Momenteel is Erik werkzaam als hogeschooldocent onderwijskunde, pedagogiek en werktuigbouwkunde bij de lerarenopleidingen voor het technisch beroepsonderwijs van Windesheim. Daarnaast is Erik sinds begin 2015 voorzitter van het bestuur van de PvdA afdeling Elburg.