24 oktober 2013

Edwin Vonk lijsttrekker PvdA Elburg

De Elburgse afdeling van de PvdA heeft de verkiezingslijst samengesteld. Oostendorper Edwin Vonk staat daarin op de eerste plaats. Hij woont samen met zijn gezin, vrouw en vier kinderen, sinds zijn vijfde in de gemeente Elburg. Op dit moment is hij voorzitter van de afdeling en hij staat klaar om de sociaal democratische fractie aan te voeren. Johan Hut heeft aangegeven niet meer beschikbaar te zijn als lijsttrekker. Wim Bijl is beschikbaar voor een volgende termijn op zijn vertrouwde tweede plaats. Zijn droom voor de toekomst is dat wederzijds respect “echt” wat wordt om de ondernemers een keus te bieden. Op de derde plaats de eerste en enige vrouw van de lijst, Janoh de Groot, met haar achtergrond als mantelzorgdeskundige en onderzoeker in de GGZ wil ze ook aandacht voor duurzaamheid en natuurwaarden in de gemeente. Op de vierde plaats Erik Schakelaar, geboren en getogen in Elburg, onderwijsdeskundige. Zijn droom is dat we elkaar de ruimte kunnen geven, waarbij we elkaar niet beperken vanwege eigen overtuigingen. Johan Hut op de vijfde plaats, hij was afgelopen periode lijsttrekker en op de zesde plaats Ferdinand Heerda uit ’t Harde die momenteel secretaris is van de afdeling. Op de zevende plaats geeft Wim Schaap zijn steun aan de beoogde fractie. Schaap is oud-wethouder en oud-raadslid van de gemeente Elburg.
Voor informatie over de personen kijkt u bij de pagina ‘wie is wie’.

Waar ben je naar op zoek?